28 Ağustos 2013 Çarşamba

Thasos Adası / Yunanistan - Merkez

Thasos'a vardığınızda aracınıza kadar gelip, reklam amaçlı harita dağıtıyorlar, bu haritada tüm plajları görme imkanınız oluyor. Elbette plajlarla ilgili sonsuz seçenek var, ben sizlere en popüler olanlarını ve bizzat gittiklerimi yazdım. Eksik kalan yerleri de önümüzdeki yıllarda tamamlamayı düşünüyorum ;) örneğin önümüzdeki yıl Yunanistan'ın başka adalarını görmeyi planlamamıza rağmen Thasos'a da uğramayı düşünüyoruz ve bu gerçekleşirse Makryammos (veya Makriammos) plajından başlayabiliriz diye düşünüyorum. Tekneyle önünden geçtiğimizde, eğlenceli bir ortam varmış gibi gördüm ama uğramaya fırsat olmadı.

Şimdi biraz da aynı zamanda liman olan Merkez'den bahsetmek istiyorum.  Konaklamanızı burada yani Thasos merkezde bir otelde yapmanızı öneririm. Böylece gündüzleri aracınızla plajları dolaşır, akşamları da araçsız çıkar ve ouzo'nuzu rahat rahat içersiniz ;)

Bu arada plajlara alternatif olarak Merkez'de Liman'dan tekne turlarına da katılmanızı öneririm. Bizim katıldığımız firmanın turla ilgili  (Eros II) 2 seçeneği vardı; her 2 turda da öğle yemeği dahil, içecekler hariç..




1) Beautiful Bays (kişibaşı 25 Euro, 12 yaş ve altı 15 Euro) Salı, Perşembe, Cuma, Cumartesi
2) Island Tour (kişibaşı 30 Euro, 12 yaş ve altı 15 Euro) Çarşamba ve Pazar

Teknede bizim Bodrum'daki tekne turlarında olduğu gibi eğlenceli, kaynaşmalı bir ortam olmuyor, kaptan sadece rutuna bakıyor ve yemek hazırlıyor, miço da demir atıyor.. öyle misafirleri eğlendirme misyonu gütmüyorlar, haberiniz olsun :)

Gelelim Thasos merkeze; burada klasik hediyelik eşya alabileceğiniz bir çok dükkan var ama biz bir dükkana taktık kafayı... 







İstediğiniz her türlü yazı, baskı vs. 30 dak. içinde klasik bir t-shirt üzerine basılarak, sahibinin sihirli makasıyla tasarım t-shirt haline dönüşüveriyor. Fiyat: 18 Euro. Hazırda orada bulunan t-shirtlerden de alsanız, kendi istediğinizi de yaptırsanız fiyatı aynı, değişmiyor..




Thasos merkezde ve genel olarak adanın her yerinde öyle çılgınlar gibi gece hayatı yok, bol bol deniz ürünleri yiyeceğiniz restaurantlar, frappe içeceğiniz cafeler, hızlı hızlı atıştıracağınız souvlaki'ciler ve güzelliği tamamen şansınıza kalmış tavernalar var.. haberiniz ola...

Taverna demişken, orada tanışarak çok sevdiğimiz ve tesadüfen Trabzon'da büyüdüğünden Türkçe'yi de gayet iyi anlayan ama az konuşabilen çok cici bir hanımefendi olan Despina Gekas... cümleyi burada kestim zira çok uzadı :P  (bu hanımefendi ayrı bir yazımın konusu olacak) Her neyse kendisine sorduk, bize iyi bir taverna önersin diye... bizi Rachoni'de bir tavernaya gönderdi... bildiğiniz düğün salonu :( berbat ötesi... hem yemekler, hem de şarkılar açısından çok kötüydü.. Ama yerel halk tüm masaları hınca hınç doldurmuştu.. yani onlar mutluydu...ama biz, çok sıkıldık gerçekten.. Oysa ben daha önce bir turla Selanik'te bir tavernaya gitmiştim, müthiş eğlenceli geçmişti doğrusu...Maalesef burada o şansı yakalayamadık... Ne yapalım, bir dahaki sefere artık...


Dip not: Menülerdeki çorba fiyatlarını görünce şok oldum, çünkü neredeyse ana yemekle aynıydı. Sipariş ettiğimde gördüm ki 3 kişi rahatlıkla doyar, çorba kaseleri öyle kocaman ki, ye ye bitmedi... Tavuklu Şehriye Çorbası gayet lezizdi, değdi doğrusu... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder